Film “Ustav Republike Hrvatske” premijerno prikazan u Zagrebu

Film Rajka Grlića ‘Ustav Republike Hrvatske’ doživio je svoju svjetsku premijeru na Montreal World Film Festivalu i odmah se okitio respektabilnom nagradom. Jednoglasnom odlukom žirija tog uglednog filmskog festivala, osvojio je glavnu nagradu za najbolji film, Grand Prix Amerike (Grand Prize of the Americas). Najboljim je proglašen u konkurenciji s još 21 filmom u natjecateljskom programu festivala, čije se 40. izdanje održalo od 25. kolovoza do 5. rujna.

U utorak je  u Branimir centru održana hrvatska premijera  a u hrvatska kina ide 6. listopada

Film je priča o četvero ljudi koji žive u istoj zgradi i zaziru jedni od drugih jer se razlikuju po imovinskom statusu, seksualnim navikama, nacionalnosti i vjeri. I vjerojatno nikada ne bi međusobno prozborili da ih nesreća na to ne natjera i učini međusobno ovisnim. Mučno i bolno oni se polagano počinju otvarati i međusobno prepoznavati kao ljudi. Film razotkriva sve naše netrpeljivosti, predrasude i mržnju prema različitostima, a govori i o hrabrosti potrebnoj da se bude ono što jesi.

Glazbena diva, jedinstvena i neponovljiva Josipa Lisac za potrebe filma otpjevala je pjesmu ‘Riječ koja nas je uvrijedila’. Iskrena i jedinstvena interpretacija Josipe Lisac savršeno se nastavlja na tematiku najiščekivanijeg regionalnog filma godine.

Scenarij za film napisao je Rajko Grlić s Antom Tomićem, što je njihov četvrti zajednički projekt – nakon filmova ‘Karaula’ i ‘Neka ostane među nama’ te još nerealiziranog ‘Čuda u Poskokovoj Dragi’. U autorskoj ekipi filma još su direktor fotografije Branko Linta, skladatelj Duke Bojadziev, scenografkinja Željka Burić, kostimograf Leo Kulaš, montažer Andrija Zafranović, majstorica maske Ana Bulajić Črček, majstor zvuka Nenad Vukadinović i dizajner zvuka Srdjan Kurpjel.

Producent je zagrebački Interfilm te Hrvatska radiotelevizija, In Film Prag, Revolution Skopje, Sever&Sever Ljubljana i Film&Music Entertainment London. Film su sufinancirali Hrvatski audiovizualni centar, Eurimages, Češki filmski fond, Agencija za film Republike Makedonije i Filmski centar Slovenije, uz podršku programa Kreativna Europa – MEDIA Europske unije, a prati ga i istoimena knjiga.

Beograd se ne usudi prikazati film

Srpski ogranak Blitza  odbio je distribuciju filma u Srbiji s obrazloženjem da se ardi o nekomercijalnom filmu. Takvo obrazloženje iznenadilo je Rajka Grlića s obzirom na to da je film pogledan i ugovorom potpisan još prije ljeta pa su se pojavile sumnje da je riječ o strahu od veleplakata koji su trebali preplaviti Srbiju, a na kojima piše samo “Ustav Republike Hrvatske u Srbiji od 20. oktobra”.
Kratko je komentirao “Ne mogu komentirati situaciju jer smo u delikatnoj poziciji s obzirom na to da su oni naš distributer u Hrvatskoj, a i teško mi je nagađati o tuđim motivima.Uglavnom, zahvaljujući već postignutom međunarodnom uspjehu i kvaliteti filma uspjeli smo naći novog distributera u posljednji trenutak i nadamo se da to neće utjecati na prikazivanje filma. Što se plakata tiče, on služi za to da se privuče pažnja i naravno da će se vrlo brzo shvatiti da je riječ o filmu Rajka Grlića.

hrt/vecernji.hr/hia

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *