Strožija pravila: vozačima s prikupljenih 12 bodova oduzima se vozačka dozvola

Vozačima koji u razdoblju od tri godine “prikupe” 12 bodova oduzima se vozačka dozvola, ponovo će pristupiti polaganju vozačkog ispita i pohađati autoškolu, dakako, sve o vlastitom trošku, piše novilist.hr

Skorim usklađenjem hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom Europske unije očekuju nas značajne novosti vezane za sigurnost cestovnog prometa u širem smislu riječi, rekao je voditelj Odjela za sigurnost cestovnog prometa u Policijskoj upravi primorsko-goranskoj, Boriso Skeledžić za novilist.hr

S obzirom da mladi vozači i vozači s nedovoljno vozačkog iskustva uzrokuju nesrazmjerno veći broj prometnih nesreća u odnosu na sve ostale vozače, namjera je posebnim pravnim režimom utjecati na ponašanje te skupine vozača. Tako bi za njih granica za suspenziju vozačke dozvole zbog prikupljenih negativnih prekršajnih bodova bila nešto niža, 9 bodova, od granice koja vrijedi za sve ostale vozače, 12 bodova. U toj najosjetljivijoj fazi vozačkog staža, odnosno za vrijeme stjecanja prvih vozačkih iskustava, očekuje se da vozači motornih vozila u većoj mjeri poštuju prometne propise, može im se tolerirati manje transgresija u odnosu na vozače koji već imaju višegodišnje iskustvo u upravljanju motornim vozilima, naglašava Skeledžić.

 

Opet na ispit

Dakle, vozači koji u periodu od tri godine »prikupe« 12 bodova, dobit će rješenje o ukidanju vozačke dozvole, ponovo će pristupiti polaganju vozačkog ispita, pohađanje autoškole, dakako, sve o vlastitom trošku. To isto vrijedi i za mlade vozače, samo ako u istom trogodišnjem razdoblju prikupe devet bodova. Priprema se i rješenje za one koji često vole zaviriti u čašicu dok su za upravljačem vozila. Takvi će vozači biti podvrgnuti izvanrednom liječničkom pregledu ukoliko ih se tri puta uhvati pijane za volanom u razdoblju od tri godine. Količina alkohola ne igra ulogu, takvom vozaču se oduzima vozačka dozvola sve dok ne donese liječničku potvrdu medicine rada da je zdravstveno sposoban upravljati vozilom, odnosno da nije riječ o alkoholičaru, podsjeća voditelj Skeledžić.

Nova je definicija mladog vozača, odnosno pojam je redefiniran. Do sada je mladi vozač bio do navršene 24. godine života, a sada su to vozači koji su i stariji od spomenute dobne granice, a koji nemaju vozačkog iskustva, to jest, dvije godine od izdavanja vozačke dozvole. Tako sada mladi vozač može biti i vozač koji je pristupio polaganju vozačkog ispita u 50. godini života.

 

Režim autoškola

Novosti očekuju i vozače iznad 65 godina života. Notorna je činjenica da nakon 65. godine života dolazi do zdravstvenih promjena koje mogu utjecati na sposobnost upravljanja vozilima, a prema dosadašnjem važećem zakonskom rješenju ne postoji obveza takvih vozača da se, prilikom produljenja valjanosti vozačke dozvole, podvrgavaju liječničkim pregledima. Nekome će možda vozačka dozvola isteći u 67. godini života pa će se on tada podvrgnuti liječničkom pregledu, a onome kome istekne u 65. godini morat će odmah na liječnički pregled radi dobivanja potvrde da je sposoban za vožnju te će mu se izdati nova dozvola.

– Novosti, usklađivanje po europskoj direktivi bit će i u režimu autoškola. Novim zakonskim odredbama imat ćemo učinkovitiji nadzor nad autoškolama. Do sada smo samo mogli utvrđivati nepravilnosti, donosili zaključak bez sankcioniranja. Sada se uvodi i sankcija, među ostalim, možemo zatvoriti autoškolu na mjesec dana sve dok se nepravilnosti ne uklone, ali vlasnik autoškole može i potpuno izgubiti licencu, naglašava Skeledžić.

– S druge strane, dolazi do liberalizacije tržišta, ukida se ograničenje broja otvaranja autoškola. Do sada je na snazi bio Pravilnik o minimalnom broju autoškola, konkretno do 20, no stavljanjem Pravilnika izvan snage, zapravo se otvara tržišna utakmica, tko zadovolji tehničke, materijalne i ljudske resurse može otvoriti autoškolu. To će možda dovesti i do smanjenja cijena, zdrave konkurencije među autoškolama, mišljenja je Skeledžić.

 

Manje stradalih

– Tijekom prošle godine zabilježeno je 2.988 prometnih nesreća, što je više za 107 nesreća ili porast od 3,7 posto u odnosu na 2015. godinu. Podsjećam da je primjerice 2012. godine bilo 26 smrtno stradalih osoba u prometu, 2014. godine čak 28, a pretprošle 17, kao i 2016. godine. U odnosu na nastradale sudionike, u 2016. godini je za 50 posto manje stradalih vozača, niti jedan putnik nije smrtno stradao, ali je zato pješaka stradalo 166,7 posto više u odnosu na 2015. godinu, njih osmero, čak pet pješaka više, upozorava Skeledžić.

novilist.hr/hia.com.hr
foto:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *