Google planira blokirati reklame

Važna poslovna vijest dolazi iz američkog Googlea. Oni, naime, planiraju u svoj web preglednik Chrome (trenutačno najpopularniji svjetski preglednik) integrirati „Ad blocker”, dio softwarea koji presreće i blokira online oglase – tako da ih vi ne vidite. Osim što će nas manje živcirati reklame koje iskaču po ekranu, time se rješavaju i maliciozni softveri koji mogu napraviti krš u vašem računalu.

Presretači oglasa ne troše vaš internet promet, ne troše snagu računala i tako vas ne izlažu sigurnosnim prijetnjama. Postoje različiti načini kako oni to rade. Svaki od tih „ad blockera” ima svoje protokole, neki blokiraju sve, a neki samo određene tipove oglasa. S eksplozijom on-line izdavača i velike važnosti njihovog financiranja putem oglašivačkih kuća više se „ne bira” odnosno pristaje se na sve više oglasa. Pri tom se više čak ne mogu birati niti njihov sadržaj. Trenutačno u cyberspaceu vlada čisti „divlji zapad”.

Ad blockeri zaustavljaju cijeli poslovni model web izdavaštva. Industije čiji prihodi se mjere u stotinama milijardi dolara. Često uživate u „besplatnim sadržajima” samo zato jer izdavači prihod dobivaju od oglašivača. Bez prihoda od oglašivača nema više YouTubea, Daily Maila, besplatnih novina.

Dvije su osnovne vrste reakcija: jedni neće proizvoditi sadržaje za one web preglednike koji imaju ugrađene „blockere” , a drugi će pokušati prevariti „blocker”, prikrivenim oglasima. Ali tu se pojavljuje opasnost da više nećete moći razlučiti što je oglas, a što nesponzorirani sadržaj. I tu onda dolazimo do dva problema – problem s regulatorima i problem s neovisnim proizvođačima „ad blockera”. To se pravdalo „selektiranjem kvalitetni oglasa i odvajanjem od smeća”, a zapravo se radilo o običnom reketarenju – plati pa ćemo  tvoj oglas „zaštititi”. Upravo u taj prostor ulazi Google. i to je s obzirom na  njegovu veličinu i stranu „velika poslovna vijest”.

Google blocker još nije formalno lansiran, zato je teško predvidjeti kako će u konačnici izgledati. Može pomoći nadzoru neželjenih sadržaja, ali može i potpuno suprotno – bitno ojačati ulogu Googla kao glavnog kanala oglašavanja (monopolista) – i  od izdavača učiniti ovisnike o Googlu.

hrt/HIA.com.hr
foto: YouTube

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *