Hrvati će za Božić potrošiti 12,5 milijardi kuma

Pretposljednji je vikend uoči Božića: gužve su u trgovinama, troši se na sve strane. Procjene govore da će se za Božić na darove i blagdanski stol u Hrvatskoj ove godine potrošiti oko 12 i pol milijardi kuna, što je pola milijarde više nego lani.

U prosincu se najviše kupuje tako da je on za trgovce jedan od najvažnijih mjeseci u godini. Dok će primjerice Nijemci, Španjolci i Česi radije kupovati odjeću ili knjige, hrvatski građani najviše će izdvojiti za slatkiše i delicije i to čak 23,9 posto potrošenog novca.

Ipak, mnogi će građani, poručuju sindikati, i ove godine trošiti oprezno. “Umirovljenici, ljudi s minimalnom plaćom, ljudi s nekakvim srednjim primanjima su dobili toliko beznačajno malo da im zapravo to neće bitno pomoći u podizanju njihovih potrošačkih mogućnosti”, kažu.

Razlog porasta ovogodišnje potrošnje od 4,2 posto, dodaju u Hrvatskoj gospodarskoj komori, porast je neto plaća, rekordna turistička sezona te promet u trgovini na malo koji raste već 37-mi mjesec

Poklone kupuju najčešće u klasičnim trgovinama

Većina Hrvata kupnju božićnih poklona će obaviti u klasičnim trgovinama (62,4 posto), a na kupnju putem interneta oslanja se respektabilnih 37,6 posto potrošača.

Dvije trećine hrvatskih građana za kupnju božićnih poklona planira potrošiti manje od 500, a tek 5,3 posto više od tisuću kuna, pokazuje anketa magazina Ja trgovac i agencije Hendal provedena tijekom studenog na uzorku od 400 građana starijih od 15 godina.

Anketa je pokazala da većina hrvatskih građana planira kupnju božićnih poklona (84,4 posto) pri čemu 34 posto planira potrošiti do 200 kuna, a 29,8 posto do 500 kuna.

Do 1.000 kuna planira potrošiti 15,3 posto građana, a više od tisuću kuna 5,3 posto.

S druge strane, 15,6 posto anketiranih ne planira kupovati božićne poklone.

Većina će građana, njih 59,5 posto od onih koji će kupovati poklone, potrošiti podjednak iznos kao lani. Smanjenje potrošnje planira 23,3, a povećanje 17,2 posto sudionika ankete.

Većina građana božićnu će kupnju obaviti u klasičnim trgovinama (62,4 posto), a na kupnju putem interneta oslanja se respektabilnih 37,6 posto potrošača.

Za 53,7 posto anketiranih kupnja božićnih poklona je zadovoljstvo, a 39,5 posto uz zadovoljstvo osjeća dozu stresa. Kupnju božićnih poklona kao izrazito stresan događaj doživljava 6,8 posto anketiranih

Značajan izdatak u ovo doba godine predstavlja i odlazak na skijanje ili zimovanje, a anketa je pokazala da takvo putovanje planira 10,3 posto građana, dok će zimske radosti u svome domu proživjeti ogromna većina od 89,7 posto građana.(poslovni.hr)

U susret Božiću- tradicija i običaji

HIA.com.hr
foto:

pripremite se za Božić, nabavite božićne poklone
upakirani hrvatski proizvodi

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *