Teleskop Webb otkrio je šest velikih galaksija za koje se smatralo da su nastale nedugo nakon Velikog praska

Svemirski teleskop James Webb otkrio je šest velikih galaksija koje su nastale nedugo nakon Velikog praska. Smatra se da su novootkrivene galaksije nastale brzinom koja nije u skladu s našim trenutnim razumijevanjem svemira.

U najnovijem otkriću, teleskop, koji je počeo s radom prošlog srpnja, izmjerio je galaksije za koje se vjeruje da su nastale 500 do 700 milijuna godina nakon Velikog praska prije 13,8 milijardi godina. To znači da je svemir bio manji od pet posto svoje trenutne starosti kad su nastali. Webbov instrument NIRCam , koji radi na valnim duljinama nevidljivim golim okom, promatrao je šest galaksija u malo poznatom dijelu neba, između ostalog, piše u studiji objavljenoj u srijedu u znanstvenom časopisu Nature.

Dvije od ovih galaksija je ranije otkrio svemirski teleskop Hubble, ali su bile toliko blijede na ovim slikama da ih znanstvenici nisu primijetili.Šest novih galaksija, čije otkriće tek treba potvrditi drugim mjerenjima, sadrži mnogo više zvijezda nego što su znanstvenici očekivali. Kaže se da jedna od galaksija ima oko sto milijardi zvijezda. "To bi značilo da je velika otprilike kao naša galaksija Mliječni put, što je ludo", rekao je jedan od autora studije Ivo Labbe .

Suprotno dosadašnjim spoznajama i iskustvima

Činjenica da su tako velike galaksije nastale tako brzo nakon Velikog praska proturječi trenutnom kozmološkom modelu koji predstavlja znanstveno razumijevanje kako svemir funkcionira. "Prema teoriji, galaksije rastu sporo i vrlo su male u ranim vremenima", rekao je Labbe . Dodao je kako bi prema trenutnom modelu takve galaksije trebale biti 10 puta do 100 puta manje od onih koje je otkrio teleskop Webb.

Novootkrivene galaksije mogle bi ukazivati ​​na to da su se stvari u ranom svemiru događale puno brže nego što se prije mislilo, omogućujući zvijezdama da se formiraju mnogo učinkovitije, rekao je astrofizičar pri Francuskoj komisiji za atomsku energiju David Elbaz , koji nije bio uključen u studije.

To bi moglo biti povezano s nedavnim naznakama da se sam svemir širi brže nego što smo nekad vjerovali, istaknuo je. O ovoj se temi žestoko raspravlja među kozmolozima, pa je najnovije otkriće tim uzbudljivije jer je još jedan znak da model nije ispravan, rekao je Elbaz.S tim u vezi, Labbe je spomenuo teoriju crnog labuda, prema kojoj čak i jedan neočekivani događaj može pobiti dotadašnje poimanje svijeta, baš kao kada su Europljani vidjeli prve crne labudove u Australiji. Galaksije je nazvao "šest crnih labudova". “Ako se barem jedna od njih pokaže točnom, to znači da moramo promijeniti naše teorije”, upozorio je - https://www.rtvslo.si/znanost-in-tehnologija/teleskop-webb-odkril-sest-velikih-galaksij-ki-naj-bi-nastale-kmalu-po-velikem-poku/658869#&gid=1&pid=1 objavila je RTVSLO