Osvrt:Suptilno slikarstvo Ivane Jovanović Trostmann

Akademska slikarica iz Dubrovnika, Ivana Jovanović Trostmann, istaknuta je pripadnica aktualne umjetničke produkcije, autorica je kompleksnog ciklusa, izlagala je na brojnim samostalnim izložbama.U proteklom razdoblju slikarica je privukla iznimnu pažnju javnosti nizom slika, ulja i akrila na platnu i kartonu, različitih formata, s motivom anđela, mrtvih priroda i naravno Grada, izvedenih vrlo sugestivno, riječ je o suptilnom, nježnom, finom i nadasve iskrenom  slikarskom djelu, koji u gledatelja izaziva snažne i duboke emocije.Pred nama je ciklus vrlo senzibilne umjetnice, koju zanimaju svakodnevni motivi, kao cvijetovi u vazi, lepršavi, uvjereni u svoju beskonačnu ljepotu, likovi lijepih anđela, koji miruju i pozorno nas promatraju, sve u nježnoj kolorističkoj realizaciji.

Produhovljena atmosfera  natkriljuje teme, poput polu prozirne izmaglice koja je nalegla na sliku i održava čudesnu ravnotežu unutar okvira.Elegantni cvijetovi u vazama, koje su došle u naše prostore tko zna odakle, pričaju svoju misterioznu priču o nepromjenljivoj i stalnoj ljepoti, ne misleći što nosi sutrašnji dan, oni su dovoljni sami sebi i hrane se našim uzdasima jer mi smo doista očarani njihovim izgledom, valja se nauživati ljepote.Ponekad se i slikarica malo zaigra i motiv cvijetova s vazom pretvori u apstraktni doživljaj nakupina, mrlja i točkica boje, jednako slijedeću svoj ideju o jedinstvenoj atmosferi.Ugođaj prolazno neprolaznog svijeta ljepote cvijeta i trajnost mističnih vaza ( vjerojatno su ponikle negdje daleko, na Istoku) , bazični je element novoga ciklusa Ivane Jovanović Trostmann, dakle suživot, zajednički život trajnog i netrajnog, oba nevjerojatno privlačne ljepote, u tišini i miru sobe koju krasi duga i komplicirana povijest i sve se uvijek svodi samo na trenutka, na trenutke, koji su nestali prije nego li su i došli u živote.

U današnjem užurbanom životu i drastičnom osjećanju nedostaka vremena, ove slike na prvi pogled izazivaju empatiju, a onda i slutnju kako smo jednom propustili učiniti, doživjeti i nešto lijepo.Oni koji imaju više vremena, prepoznaju se u tišini ovih slika, u njihovoj složenoj simbolici, razmišljajući o banalnoj prolaznosti ili pak o jednostavnosti lijepoga. Ciklus posvećen ljepoti i skladu dubrovačke umjetnice Ivane Jovanović Trostmann doista je poseban, profinjen i otmjen.