U okviru Dana europske baštine premijerno prikazana dva nova filma o nematerijalnoj baštini Međimurja

PROMOCIJA FILMOVA

U sklopu Dana europske baštine u Muzejsko-informativnom centru Muzeja Međimurja Čakovec premijerno su prikazana dva nova filma o nematerijalnoj baštini Međimurja: „Tradicijsko lončarstvo na području sjeverozapadne Hrvatske“ i „Medičarski obrt s područja sjeverozapadne Hrvatske i Slavonije“.

Medičarstvo i lončarstvo zaštićeni su kao nematerijalno dobro Republike Hrvatske, a medičarstvo je od 2010. godine upisano i na UNESCO-ovu reprezentativnu listu nematerijalne baštine čovječanstva. U fokusu dvaju filmova u kratkoj formi su nositelji vještina s područja Međimurja koji zaštićena nematerijalna kulturna dobra održavaju živima. Uslijed pada broja obrtnika, u Međimurju djeluju tek dva lončarska i tri medičarska obrta. Đurđica Horvat iz Svetog Urbana, jedna od dvoje aktivnih lončara u Međimurju, kazala je kako je obiteljsku tradiciju naslijedila od svog djeda, a svoje znanje rado prenosi na mlađe generacije. Upravo zato su se na promociju filmova odazvali i učenici Graditeljske škole Čakovec koji u sklopu nastave uče izrađivati posuđe na lončarskom kolu. O lončarstvu u filmu govori i Lovro Pergar iz Zasadbrega, dok je medičarstvo prezentirala Nada Lukša iz Donjeg Vidovca.

Kustosica Muzeja Međimurja Čakovec Janja Kovač predstavila je projekt „Dokumentiranje nematerijalne baštine Međimurja“ u sklopu kojeg je dosad snimljeno šest filmova – uz dva već spomenuta, tu su i filmovi „Zlatarenje u Međimurju“, „Izrada čipke na području Svete Marije“, „Međimurska popevka“ te „Umijeće izrade i sviranja cimbala“. Ravnateljica Muzeja Međimurja Čakovec Maša Hrustek Sobočan kazala kako se ovaj projekt provodi treću godinu, što je prepoznalo i podržalo Ministarstvo kulture Republike Hrvatske. „Ovi filmovi bit će dostupni na Youtube kanalu i na društvenim mrežama, a uvrstit ćemo ih i u novi stalni postav Muzeja nematerijalne baštine koji je u procesu izgradnje u sklopu projekta Rekonstrukcije i revitalizacije fortifikacije Starog grada Čakovec u Muzej nematerijalne baštine“. S nekoliko riječi o nematerijalnoj baštini te obilježavanju Dana europske baštine prigodno se obratila pročelnica Konzervatorskog odjela u Varaždinu dr. sc. Vesna Pascuttini-Juraga, a zamjenica župana Sandra Herman pohvalila je djelatnike Muzeja Međimurja Čakovec i njihove vanjske suradnike koji se uključuju u sve brojnije projekte koje Muzej provodi. „U pripremi je čitav niz projekata i vodimo računa da, kada otvorimo naš Muzej nematerijalne kulturne baštine, imamo što za pokazati. Tome su najvjerniji svjedoci naši ljudi s terena - nositelji vještina i ovom prilikom zahvaljujem im na svemu što rade.“, poručila je zamjenica Herman.

Oba filma snimljena su u suradnji s tvrtkom „Reci da“ čiji su predstavnici Denis Perčić i Ivan Goričanec, dok je za glazbu zaslužan Bojan Miljančić. Promociju filmova svojom je autorskom pjesmom završila mlada etno glazbenica Lea Šprajc.