Moreška na Međimurskom fašniku u Čakovcu sjajan prikaz kuturne baštine Korčule

Uz niz manifestacija i atrakcija koje je ove godine donio 58. Međimurski fašnik, u Čakovcu je mnogobrojna publika u subotu uživala i u jedinstvenom nastupu na Franjevačkom trgu. Pritom su se predstavili gosti iz Hrvatskog glazbenog društva „Sv. Cecilija“ iz Korčule koje su okupili i ugostili članovi Kulturno umjetničkog društva Mihovljan, uz suradnju Grada Čakovca.

Nakon što je KUD „Mihovljan“ u srpnju 2021. u gradu Korčuli održao tri zapažena nastupa, među kojima upravo s članovima HGD „Sv. Cecilija“ koji izvodi popularni mačevalački ples „Morešku“, Korčulani su uzvratili uslugu dolaskom u Čakovec.

Ples koji su izveli nematerijalno je kulturno dobro Republike Hrvatske i u izvornom obliku već se četiri stoljeća izvodi samo u Korčuli. Stoga je u subotu upriličena jedinstvena organizacija izvođenja „Moreške“, u kojoj je sudjelovalo 50-ak članica i članova društva, plesača, puhača i članova korčulanske klape.

Pritom su im na dolasku zahvalili domaćini, gradonačelnica Grada Čakovca Ljerka Cividini i Predrag Kočila, predsjednik KUD-a Mihovljan te im omogućili da vikend u Međimurju iskoriste ujedno kako bi upoznali ljepote i znamenitosti najsjevernijeg dijela Hrvatske. Tako su uz obilazak Muzeja Međimurja i Riznice Međimurja, posjetili Štrigovu i Mlin na Muri kod Žabnika.

Spomenimo da danas korčulansko društvo broji oko 120  članova, a od sekcija djeluju moreška, puhački orkestar, mala škola glazbe za potrebe puhačkog orkestra i mješovita klapa Sv. Cecilija. Tijekom proteklih godina, društvo je aktivno djelovalo izvodeći starinsku korčulansku vitešku igru „Morešku“ više od 30 puta godišnje u Korčuli, a imalo je i više gostovanja u zemlji i inozemstvu. Puhački orkestar organizira dva koncerta godišnje i više nastupa u prigodama državnih i ostalih svjetovnih blagdana, a sve s ciljem njegovanja tradicije igranja “Moreške” te promocije grada i Hrvatske.